KREATIVITET er i finne opp, å eksperimentere, å vokse, ta sjangser, bryte regler, gjøre feil og ha det gøy.
~Mary Lou Cook~

lørdag 2. november 2013

Norgesgenseren - til foret hettejakke.

Norgesgenseren likte jeg med en gang jeg så den. De eneste er at jeg liker ikke bruke genser mtp. å dra den over hodet hele tiden. I løpet av en dag kan det bli mange ganger. Vel genseren er strikket og jeg har et mål om å gjøre den om til jakke. Foret med microfleece og med glidelås. Fleecen er i hus og jeg skal ganske snart begynne med montering så jeg kan fortsette med å strikke hetten før foret står for tur. Skal bli spennende men jeg har bestemt meg for å klare det. JUPP!!
 
Her er delene mine ferdig dampet:
 Her er genseren i orginalversjon:
 Her er et eksempel på hvordan jeg vil ha hettejakken tilsutt:
 
Blir dette suksess så vil det bli flere forete jakker her i gården. Det vil på den måten bli et mye mer brukt plagg enn en genser ville ha gjort.


2 kommentarer:

  1. Enig!! Blir sikkert helt super som hettegenser foret m fleece:)

    SvarSlett
  2. ååå....wow! Flink du! :)

    SvarSlett

Setter stor pris på en kommentar c",)