KREATIVITET er i finne opp, å eksperimentere, å vokse, ta sjangser, bryte regler, gjøre feil og ha det gøy.
~Mary Lou Cook~

onsdag 29. januar 2014

Masse strikk i januar...

Hei og hopp og januar er snart over. Har hatt så mye strikkepinner mellom hendene at det ikke har blitt noe blogging. Det er bare såå masse fint og inspirerende der ute. Først kom Familien nr1 med denne oppskriften og Sander skulle få genser. Var kjempespent på om han ville like det eller om det bare skulle bli klø-prosjekt...
 
...og det ble kjempesuksess. Han ble skuffet over hvor lang tid en sånn genser tok til å tørke etter vask. Jeg ble ikke annet enn kjempeglad for det.
Neste inspirasjon kom fra strikkesida, med noen som hadde strikker Gråtassgenseren og da måtte jeg bare prøve på det også.
http://www.dalegarn.com/shop_pattern_detail.php?hId=989
 
Siden genser nr.1 tok sånn tid til å tørke så måtte jeg bare prøve ut en annen favoritt: Viking sin hettegenser i Odin. Tjukkere pinner og garn. Den ble unnagjort på 5 dager og gutten er strålende fornøyd og har ikke etterlyst genser nr.1....... enda.
http://www.viking-garn.no/?PageID=196&ItemID=5448

Utenom å strikke 3 gensere på 3 uker så har jeg prøvd meg på selbuvotter (3 par) og to par raggsokker. Det er utrolig morsomt å strikke når lysten for nye prosjekter bare strømmer på. Lurer litt på å lage noen superluer/ baggy lue/reveluer, noe som er etterspurt fremdeles - flere som vil ha...
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Setter stor pris på en kommentar c",)