KREATIVITET er i finne opp, å eksperimentere, å vokse, ta sjangser, bryte regler, gjøre feil og ha det gøy.
~Mary Lou Cook~

fredag 23. november 2012

En liten oppdatering og mye på gang..

Det har vært litt stille på bloggen i en stund nå. Jeg har vært kjempeopptatt med oppussing av stuen, jeg har vært utplassert på arbeidsplass for utprøving. Jeg har campert på en nyoppstartet Tropehagen Zoo butikk. Det var kjempemoro sted å være - koste meg med alle smådyrene og fiskene. En drømmeplass for Lill. Jeg klarte t.o.m å mote meg opp til å få tak i to undulater som ble solgt. :))
Fugl er ikke min beste side. Vel utprøvingen gikk ikke godt, for ryggen min slo seg helt vrang med kontakt av xtål og betong på gulvene.
Sååå ja nå sitter jeg her da og "tar opp tråden" bokstavlig talt med alle UFO'ene mine. Igår ble jeg ferdig med atter en Skappelgenser, som jeg ble MYE mer fornøyd med i et annet garn, ja bare en tråd. Det var Dale sitt Cotinga som er 70% merinoull og 30% alpaca. Helt herlig garn, og genseren fikk et mye bedre uttrykk enn den første. Akkurat sånn som jeg ville den skulle bli. og med bruk av bare en sort så blir jo selvsagt prisen noe bedre.
Det skal være sagt at jeg er ikke verdens største fan av mohair heller. Det blir for mye 80-talls for meg.


Det er ikke bare genseren som er laget i dette deilige garnet. Jeg har idag gjort ferdig en heklet pute som jeg syns ble veldig fin.
Det ligger enda en som jeg strikker i flettemønster. Sånne hjemmelagde puter gir noe ekstra til stuen og de ble kjempefine.



Ellers har mamma kjøpt det tredje teppet i bestemorruter- i grønt-  som ligger delvis umontert så det må bli det neste på plakaten. Og DA tror jeg at jeg etterhvert begynner å få herredømme over alle UFO'en mine.

Også - jahh - fire luer en Hello Kitty og tre Ole Brummluer som venter på å bli ferdig. Jøjje meg nå fikk jeg litt mer UFO'er enn jeg trodde, og det er når de blir mange at det kan stokke seg pittelitt. Hvor starter jeg liksom????

Det er da kun en hjerte-uro i restegarn som ligger og den har jeg ikke noe hastverk med. Har jo denne forbaska oppussingen å henge fingrene i og kjenner litt på det at jeg må skynde meg litt ifht. jul osv.....

 

Så har jeg en plan om å shoppe Nepal garn nå når det er så billig - 25% (17,- kroner nøstet)  og strikke meg denne jakken;



Så da blir listen sånn:
1. bestemorteppet
2. De fire luene
3. strikke ferdig den fletteputen.
4. Sirkelstrikket jakke i Nepal
...... og hjertene sånn innimellom... ja sånn må det bli!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Setter stor pris på en kommentar c",)